۱۴۰۰ اسفند ۱۹, پنجشنبه

مهم آموزش دیدن نیست! مهم آموز درست دیدن است!

 



مشکل بسیاری از ما این نیست که آموزش ندیده ایم.  مشکل اینجاست که زمان خود را صرف آموزش مطالب درست در زمان و مکان درست نکرده ایم. 

ما در عصر اینترنت به سر می بریم اما بسیاری همانند عصر پیش از اینترنت اموزش می بینند و بعد انتظار پیشرفت در زمان اینترنت را دارند. آموزش درست دیدن این نیست که صرفا به مدارس و دانشگاه های خوب دنیا برویم. 

آموزش درست بدین معنا است که وقت خود را صرف اموری بکنیم که زندگی ما را راحت تر و آسوده تر کند. بسیاری را می شناسم که مدارک تحصیلی بالایی دارند حتی استاد دانشگاه هستند. پزشک هستند. در شغل های و موقعیت های بالایی قرار دارند اما از زندگی خود راضی نیستند. آیا این عزیزان آموزش ندیده اند؟ آیا مدرک خوبی ندارند؟ حتی خیلی ها را می شناسم که مدرک دارند ولی شغل ندارند؟ پس مشکل کجاست؟


این چه مشکلی است که صرفا ما می دویم برای اهداف دیگران و نه زندگی و اهداف شخصی خودمان؟؟!!

مشکل اصلی این است که ما نمی دانیم چه چیز حال ما را خوب می کند و بعد از یافتن آن تمام ذهن و انرژی خود را صرف آن کار نمی کنیم. 

ما مدارکی را میگیریم که جامعه اطراف ما آن را دوست دارد. زندگی را می کنیم که جامعه اطراف ما آن را دوست دارد. پس جامعه اطراف ما از ما راضی است ولی خودمان رضایتی از زندگی خود نداریم.


بهترین کار این است به جای مدرک گرایی و شرکت در فلان دوره و بهمان کلاس یک لیستی تهیه کنیم از چیزهایی که حال دلمان را واقعا خوب می کند. بعد فکر کنیم و ببینیم که چگونه می توانیم از طریق آن امرامعاش کنیم و زندگی خود را بچرخانیم. بعد از پاسخ دادن به این دو سوال اساسی تمام انرژی و توان خود را صرف بالا بردن مهارت خود کنیم. آنگاه هم رضایت شخصی و هم ثروت به سمت ما روانه می گردد.


این کار شدنی نیست مگر با آموزش درست دیدن. که این امر به لطف اینترنت و هزاران هزار محتوای رایگان و پولی که در آن قرار گرفته است بسیار شدنی و راحت است.


شاد باشید و پیروز

در مسیر درست زندگی کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر