۱۴۰۰ اسفند ۲۹, یکشنبه

اهداف سال ۱۴۰۱




درود بر شما مخاطب عزیز 

چیزی که در این پست می خوانید در مورد هدف بندی و استفاده از یک سال زمان پیش رو برای شما است. امیدوارم که برای شما هم مفید باشد. این ها صرفا دیدگاه شخصی من است و هیچ درستی یا غلطی در آن نیست به قول رضا مارمولک راه رسیدن به خدا به عدد آدم ها است. پس راه رسیدن به سعادت و خوشبختی به عدد آدم ها هست. من اینگونه احساس شادی را در زندگی خود آورده ام و این را با شما هم به اشتراک می گذارم شاید برای شما هم مفید باشد.


توی این اهداف برای خودتان مشخص کنید که در چند بعد از زندگی خودتان قصد دارید که وقت بگذارید و موفق شوید. همیشه یادتان باشد که شما نباید خودتان را با کسی مقایسه بکنید. الگو برداری هوشمندانه آزاد ولی تقلید کور کورانه و مقایسه ممنوع. تنها کسی که شما حق دارید خودتان را باهاش مقایسه کنید شخص خود شما هست. خودتان را با دیروز خود با ماه گذشته خود با سال گذشته خود مقایسه کنید و نه با دیگران. نگاه نکنید فلان فرد همسن شما هست یا کوچک تر از شما و پیروز تر از شما به نظر می رسید. همیشه یادتان باشد که سن و سال به نسبت موقعیت اجتماعی یا مالی یک عدد نسبی است. پس وقت خودتان را صرف این نکنید که حرص بخورید فلان دوست شما به فلان موقعیت رسیده ولی شما که از او باهوش تر هستید و توانمند تر هنوز به جایی نرسیده اید. این باعث می شود که شما افسرده  شود و دست از تلاش بردارید.


در مرحله بعد سعی کنید روی چیزهایی که علاقه مند هستید تمرکز کنید. ببینید که واقعاً عاشق چه چیزی هستید بدون اینکه مجبور به انجام دادن آن باشید. برای مثال تحقیق کردن، مطالعه، تدریس و نوشتن مطلب برای من به شدت لذت بخش است و من سعی نمی کنم که خودم را مجبور به این کارها و انجام این کارها به صورت خود به خود از ذهنم تراوش می کند و برای من لذت بخش است. حال ممکن است این کارها برای فرد دیگری به شدت سخت باشد و نیاز داشته باشد که وقت زیادی را صرف کند پس این کارها برای من مناسب است و برای دیگری سم است. شما هم دنبال این بگردید که از چه چیزی خوشتان می آید و دوست دارید پس به دنبال آن بگردید و بعد سعی کنید از آن برای خودتان درآمد زایی ایجاد کنید. هر انسانی ۶ استعداد دارد که در ۳ تا از این ۶ استعداد کودن است. در ۲ استعداد معمولی است و فقط در یک استعداد است که توانا و باهوش است. دیدید گاهی بعضی کارها را انجام می دهید و بدون هیچ زحمتی آن کار را انجام می دهید و هم خودتان و هم دیگران تعجب می کنید که فلانی چطوری این کار را انجام دادی و شما پاسخ می دهید که راستش نمی دونم. این استعداد را در خودتان کشف کنید و برای آن تلاش کنید تا در آن استاد شوید و به درآمد زایی برسید. هدف را بگذارید که این تک استعداد خود را بیابید و بعد زمان بگذارید تا به مرحله استادی برسید.

 لطفا لطفا لطفا کاری را انجام دهید که علاقه دارید نه از روی نیاز. اگر کاری را از روی نیاز انجام بدهید این اولین نقطه از نابودی شخصیت شما و از دست دادن اعتماد به نفس شما می باشد.

امسال با خود صادق باشید. برای خود یک تعدادی هدف دست یافتنی تعریف کنید و بعد آنها را بنویسید (حتما بنویسید) و بعد این اهداف را زمانبندی کنید به ۴ تا ۳ ماه برای مثال فروردین، اردیبشهت، خرداد و در انتهای هر فصل نگاه کنید که چقدر به سمت جلو حرکت کرده اید یا اینکه چقدر از هدف خود عقب هستید. هر وقت که به اهداف خود زودتر رسیدید برای خود یک پاداش قرار دهید. حتما پاداش بدید به خودتان زیرا اینگونه در ذهن شما همیشه لذت دریافت پاداش شما را از تنبلی دور می کند.

یک لطفی هم به خودتان بکنید آدمهای سمی دور بر خودتان را حذف کنید. هر کسی که به شما می گوید که شما نمی توانید این یک آدم سمی هست. باور کنید یا نه من از این انسانها بسیار دور بر خود در گذشته داشتم. من در مدارس خیلی خوب سطح بالا در ایران درس نخواندم ولی با تلاش خودم از دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا (دانشگاهی که در رنکینگ های بالای اروپایی و دنیا قرار دارد) در رشته مخابرات فارغ التحصیل شدم و دوره فوق دکترا خود را از یک دانشگاه دیگر اروپایی وسط کوه های آلپ گرفتم. در حال حاضر هم مشغول تحقیقات با اتحادیه اروپا هستم.  پس دوست من، دنبال کننده عزیزم به خودت احترام بگذار و برای خودت ارز قائل بشو.

بخشی از اهدافی که من برای خودم در امسال مد نظر دارم اینها هستند. چون می تواند فرد به فرد متفاوت باشد من رئوس کلی آنها را می نویسم که شما هم یک ذهنیتی داشته باشید. 
اهداف من در سال ۱۴۰۱:

1. توسعه موقعیت مالی
  • a. کارکردن پول برای من و ایجاد روش های مهارتی درآمد زایی.
2. توسعه و آموزش مهارت های شخصی
  • a. مانند یادگیری زبان جدید
  • b. ورزش کردن
  • c. متاب خواندن
  • d. داشتن ذهنیت مثبت بیشتر
  • e. واقع گرا بودن
  • f. استفاده کمتر از پلاستیک
  • g. کمک و راهنمایی انسانهای دیگر
  • h. زندگی در لحظه حال
  • i. کتاب خواندن
  • j. گوش کردن بیشتر به پادکست
3. توسعه و افزایش مهارت های شغلی
  • a. روش های جدید مطالعاتی
  • b. یادگرفتن مهارت های نگارشی
  • c. یادگرفتن تدوین فیلم
4. توسعه و افزایش مهارت های ارتباطی
  • a. حضور بیشتر در شبکه های اجتماعی
  • b. چاپ بیشتر مقالات و مطالب آموزشی
5. چه جایزه هایی برای خودم قرار میدم درصورت رسیدن به هر کدام از این اهداف
6. سلامتی
  • a. تمرینات ورزشی روزانه
  • b. بالا بردن سطح سلامتی
7. سفر کردن به کشورهای و شهرهای جدید
8. و یک بخش جالب که دارم اینکه هر سال باید چالش های جدید را تجربه کنم
  • a. این چالش ها چیزهایی است که باعث می شود ذهن شما یک قدم رو به جلو آزادتر شود. برای مثال برای یکی پریدن از روی بانجی جامپینگ سخته. برای یکی سقوط آزاد. برای یکی می تونه تا شهر بغل دستی رفتن یک چالش باشه. هر چیزی که باعث میشه ظرفیت ذهنی شما بالاتر برود.
امیدوارم که این مطالب برای شما مفید باشد و سال بعد برام لیست کارهایی که انجام داده اید را ارسال کنید و با هم جشن بگیریم موفقیت شما را.
با آروزی سالی سرشار از موفقیت و پیروزی برای آنهایی که تلاش می کنند تا به اهداف خود برسند و با استفاده از نقشه و طرح به اهداف قشنگ خود می رسید. این استعدادهای شما نیست که شما را موفق و پیروز می کنید. بلکه این انتخاب های شما است که شما را پیروز می کند. پس دوست عزیز من، دنبال کننده عزیز من درست انتخاب کن. اگر هر کدام از ما روزی ۱ درصد پیشرفت کنیم پایان سال ۳۶۵ درصد یعنی بیش از ۳.۵ برابر پیشرفت کردیم و این یعنی یک انسان موفق دیگر کنار خودمان داریم.

دوست دارم شما
۲۹ اسفند ۱۴۰۰
۲۰ مارچ ۲۰۲۲
دکتر حمید رضا برزگر 


اگر زیر این پست کامنت های خود را بنویسد و بازخوردهای خود را برای من قرار دهید می توانم مطالبی که برای شما مفید تر است را تهیه کنم. 
اگر مطالب برای شما مفید بود و فکر می کنید برای دیگران هم مفید است حلقه آخر در دریافت اطلاعات نباشید و آن را با دیگران هم به اشتراک بگذارید. داشتن یک جامعه آگاه و پیشرفته باعث می شود که زندگی شخصی ما هو بیشتر پیشرفت کند.

من را در دیگر شبکه های اجتماعی دنبال کنید. https://zil.ink/tekrargar

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر